برگزاری کارگاه آموزشی " مکارم الاخلاق "

پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲
۵۸۴ بازدید

برگزاری کارگاه آموزشی " مکارم الاخلاق "

به گزارش روابط عمومی موسسه به میمنت میلاد با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق(ع) ، کارگاه آموزشی اخلاق در سیره پیامبر(ص) با عنوان "مکارم الاخلاق " ویژه همکاران ستادی و یاوران علمی موسسه در محل سالن اجتماعات برگزار گردید.


دکتر تاجری سرپرست موسسه ضمن تهنیت این میلاد خجسته و تبریک ایام خاطر نشان کرد: در برنامه توسعه یکساله موسسه با عنوان "در مسیر بالندگی " کارگاها و ورکشاپ های متنوعی را در حوزه های معرفتی؛ مهارتی, سازمانی و اخلاقی برای اساتید و کارکنان و دانشجویان برنامه ریزی کرده ایم که به تناوب هر از چند گاه با هدف توانمند سازی همکاران و دانشگاهیان برگزار خواهد گردید و این کارگاه آموزشی اولین آن است و برای حاضران در قالب آموزش ضمن خدمت گواهینامه معتبر نیز صادر خواهد شد که حضور موثر در این ورکشاپ ها در ارتقائات و ترفیعات همکاران نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 


سپس دکتر وزیری مدیر گروه معارف اسلامی موسسه به بیان نقش اخلاق در سیره پیامبر اسلام پرداخت و گفت:  راز و رمز موفقیت پیامبر(ص) در گسترش اسلام "اخلاق عظیم" بود و نه جنگ و شمشیر. زیرا او پیامبر صلح و مهربانی بود. داشتن اخلاق نیکو، الگوی حسنه و صلح و رحمت سه ویژگی بارز رسول گرامی اسلام بود. تعبیر " انک علی خلق عظیم و " رحمت للعالمین" و " اسوه الحسنه" از پروردگار عالم، منحصر به پیامبر گرامی اسلام است. زیرا او با اخلاق نیکو توانست افراد سخت دل و خشن را به سوی اسلام جلب نماید. ما هم بایستی در زندگی فردی و اجتماعی خود پیامبر اکرم را الگوی خویش قرار دهیم.


در پایان این کارگاه آموزشی از تعدادی از همکاران که در ارزشیابی سالانه و مسابقه فرهنگی دفاع مقدس حایز رتبه شده بودند نیز توسط سرپرست موسسه و سایر اساتید تجلیل شد.

(۰) دیدگاه